[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
رازهای جالب درباره کیف زنانه
دنیای اینترنت پر است از اطلاعات جالب و حقایقی درباره کیف زنانه، کیفهایی از برندهای شناخته شده و معروف که با چندین دهه قدمت تاریخچه بلند بالایی برای خود دارند..
این اکسسوریهای مهم زنانه از گذشتههای دور وجود داشتهاند و در طول زمان دچار تغییرات زیادی شدهاند که میتواند موضوع مقالات و مطالعات تاریخی متعددی باشد. حتی عدهای پا را فراتر گذاشته و سعی کردهاند دریابند که چه چیزی باعث جذاب بودن این کیفها از نظر خانم ها شده است که البته نتایج جالبی هم در پی داشته است و حقایقی درباره کیف زنانه را آشکار کرده است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت و از ویژگیهای خاص و استثنایی این اکسسوریهای زیبا خواهیم گفت
حقایقی درباره کیف زنانه از برندهای مشهور
همه ما میدانیم کیفهایی که از برندهای معروف و توسط طراحان شناخته شده طراحی میشوند محبوب ترین نوع کیفها هستند و حتی گاهی جزو اهداف دست نیافتنی و آرزوهای خانمها تلقی میشوند. این کمپانیهای تولید کننده کیفها را از بهترین جنس و کیفیت تهیه می کنند و تضمین میکنند که این کیف یک عمر برای صاحبش کار خواهد کرد. مهمتر از همه این که کیفهای این برندها زمان ندارند و در هر دورههای محبوب و مد روز تلقی میشوند چون در طول زمان به یک اکسسوری کلاسیک و صاحب هویت تبدیل شدهاند.
چرا کیف ها میان خانم ها محبوب هستند؟
در میان این همه لباس و اکسسوری چرا کیف از اهمیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ واضح است، چون کیفها همراهان هرروزه ماه هستند که ما وسایل روزمره خود را در آنها حمل می7کنیم پس این اکسسوریها هم کاربردی و مفید هستند و هم از نظر زیبایی و استایل اهمیت زیادی دارند و این اهمیت در طول تاریخ برای مردم به خصوص خانمها آشکار شده است و این مساله هویت کیف مدرن امروزی را شکل داده است.
ارتباط کیف دستی با سرقت!
در گذشته خانم ها از کیف برای حمل وسایل خود استفاده نمیکردند و به جای آن از کیسههایی که در زیر لباس قرار میگرفت و یا جیبهای دوخته شده در لباس استفاده میکردند. علت این امر این بود که زنان در آن دوره اجازه نداشتند کیف حمل کنند و اگر خانمی با کیفی در دست مشاهده میشد حرکتی بسیار غیرمحترمانه تلقی میشد و حتی ممکن بود به جرم سرقت دستگیر شود.
ارتباط کیف و روابط اجتماعی
مطالعات نشان داده است زنانی که پول خود را صرف خرید کیفهای گران می کنند در روابط اجتماعی خود احساس ناامنی بیشتری دارند و ارتباطات عاطفی آنها ناپایدارتر است. در واقع زنان وقتی از نظر عاطفی احساس ناامنی میکنند به خرید چیزهای گران قیمت روی میآورند تا به نحوی این کمبود را جبران کنند. در مطالعهای از تعدادی از خانمها پرسیده شد که اگر بخواهند مبلغ زیادی را برای خرید یک وسیله خرج کنند آن وسیله چه خواهد بود؟ 22 درصد از پرسش شوندگان کیف دستی را به عنوان پاسخ انتخاب کردند. کفش هم با 9 درصد در رتبه دوم قرار داشت و جالب است بدانید که کیف هر خانم به طور متوسط 2.5 کیلوگرم وزن دارد.
کیف های ابریشمی
گاهی به تاریخچه کیفهای قدیمی نشان میدهد که در دوران گذشته کیفها در واقع کیسههایی ابریشمی بودند که در داخل لباس قرار میگرفتند و در تماس مستقیم با پوست قرار داشتند تا احتمال گم شدن آن کاهش یابد و کسی نتواند پولهای صاحب کیف را سرقت کند.
اولین استفاده از کیف در تاریخ
اولین استفاده ثبت شده از کیف دستی به قرن چهاردهم پیش از میلاد باز میگردد که در لوح های هیروگلیف مصر باستان کشف شده است. در این زمان مردم از چیزی برای حمل وسایل خود استفاده میکرده اند که نامی نداشته است و عبارت کیف دستی تقریبا از قرن نوزدهم ابداع شد و مورد استفاده قرار گرفت. کیفهایی که در مصر باستان توسط مردان حمل میشد شبیه کیسههایی بود که به کمر خود گره میزدند و با خود همه جا میبردند
اولین کیف زیپ دار تاریخ
برند فرانسوی هرمس اولین کیف زیپ دار جهان را در سال 1923 معرفی کرد که در ادامه اختراع زیپ صورت گرفت. پیش از آن کیفها بندهایی جمع شونده داشتند و خانمهای سطح بالای جامعه آن را با خود در مراسمی مثل رقص حمل میکردند و معمولا سکههای خود را داخل آن قرار میدادند.
دستههای چوبی برای کیف
با شروع جنگ جهانی دوم و کمیاب شدن چرم برند گوچی برای جبران این کمبود دسته کیفها را از چوب و نی کم شده ساخت که پس از مدتی به یک مدل جالب و محبوب تبدیل شد و مورد تقلید برندهای دیگر هم قرار گرفت.
اولین کیف لاکچری و گران تاریخ یک کیف فلزی از جنس پلاتین است که بیش از 2000 عدد الماس روی آن کار شده است. این کیف در سال 2008 توسط یک طراح ژاپنی ساخته شد که قیمت آن حدود 2 میلیون دلار تخمین زده می شود. اما رکورد این قیمت دو سال بعد شکسته شد. گران ترین کیف جهان در سال 2010 با نام هزار و یک شب ساخته شد که سطح آن از الماس پوشیده شده است و قیمتی بیش از 3.8 میلیون دلار دارد و در کتاب رکورد های گینس ثبت شده است.
مردان و کیفهای لاکچری
مطالعات نشان داده است که برخلاف تصور، مردان بیشتر کیفهای خود را بر اساس برند و نام آن انتخاب میکنند تا زنان. شاید چنین حقایقی درباره کیف زنانه و مردانه باور پذیر نباشد اما این نتیجه بر اساس مطالعات علمی به دست آمده است. البته زنان در استفاده از کیف همیشه جلوتر از مردان بودهاند و مشخص شده است که هر خانم در کمد لباس خود به طور متوسط 6 عدد کیف دارد..
کیفهای تقلبی و کپی شده
بازار کالاهای تقلبی فشن واکنشی طبیعی است که نسبت به قیمت بالا و محبوبیت و کمیابی آنها ایجاد می شود و این مساله در مورد کیف های مارکدار بسیار شایعتر است. بسیاری افراد قدرت خرید کیفهای اصل را ندارند و علاقه آن ها به این کیفها سبب میشود به خرید کیفهای کپی و تقلبی روی آورند که در همه جا با قیمت پایین یافت میشود. قسمت اعظم پولی که برای خرید یک کیف اصل پرداخته میشود مربوط به پرستیژ آن کیف است و میتوان کیفی با همان کیفیت را با قیمتی کمتر تهیه کرد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]